Siirry sisältöön
Google Ads – hakukonemainonnan perusteet

Google Ads – hakukonemainonnan perusteet

Torstai 15.5. klo 9.00−12.00
Webinaari

Varmista tuotteidesi tai palveluidesi näkyvyys Google-hakutulosten kärkipäässä ja tule Google Ads -hakumainonnan koulutukseen!

Tavoite

Koulutuksessa perehdyt Google-hakumainonnan perusteisiin ja luot ensimmäisen hakukampanjan sekä opit analysoimaan tuloksia Google Adsin ja Google Analytics -kävijäseurannan avulla. Lisäksi kokenut kouluttaja jakaa käytännönläheisiä optimointivinkkejä ja toimialakohtaista tietotaitoa.

Kenelle

Koulutus soveltuu vasta-alkajalle eikä aiempaa kokemusta Google Ads –mainonnasta tarvita. On suositeltavaa, että osallistujalla on valmiina käytössään Google-tili (Google Ads -tilin luomista varten) tai jo olemassa oleva Google Ads -tili harjoittelua varten.

Ohjelmaversio

Tarvitset vain toimivan nettiyhteyden ja selaimen (Google Chrome suositeltava).

Koulutuksen sisältö

Johdanto Google Ads -mainontaan

Mikä on Google Ads ja miksi käyttää sitä?

  • Google Adsin rooli digitaalisessa markkinoinnissa
  • Mainonnan eri muodot ja miten ne tavoittavat käyttäjiä

Tärkeimmät käsitteet ja termit

  • CPC, CPA, konversio, CTR ja muut tärkeät mittarit

Mainoshuutokauppa

  • Miten Google Ads -huutokauppa toimii
  • Budjetoinnin ja hinnoittelun perusteet

Mainostyypit Google Adsissa

  • Hakumainokset, display-mainokset, videomainokset, shopping-mainokset ja sovelluskampanjat

Kampanjoiden luominen ja hallinta

Kampanjasuunnittelun perusvaiheet

  • Tavoitteiden asettaminen ja budjetointi
  • Kohderyhmän valinta ja kohdistustavat

Hakumainosten luominen

  • Avainsanojen valinta ja avainsanatyökalun hyödyntäminen
  • Mainostekstin kirjoittaminen: parhaan laadun saavuttaminen

A/B-testaus ja mainosten optimointi

  • Erilaisten mainosversioiden testaaminen ja tulosten seuraaminen

Analytiikan perusteet

  • Google Analytics -liittäminen ja raportoinnin perusteet
  • Tulosten seuraaminen ja analysointi

Optimointi ja kehittäminen

Kampanjoiden optimointistrategiat

  • Mainosten ja avainsanojen optimointi tulosten parantamiseksi
  • Biddausstrategioiden valinta ja muokkaus

Kohderyhmän analysointi ja uudelleenmarkkinointi

  • Asiakassegmentoinnin ja uudelleenmarkkinoinnin hyödyntäminen

Konversioiden seuranta ja optimointi

  • Konversioseurannan asettaminen ja konversioiden parantaminen

Kouluttaja: Eduhouse

Avainsanat: Google Ads, hakukonemainonta, verkkomainonta, mainoshuutokauppa, CPC, CPA

Tästä webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.


Koulutuksen ilmoittautumisaika päättyy 12.5.2025.

Jos koulutuksistamme herää kysyttävää tai tarvitset apua, jäsenpalvelumme auttaa mielellään! Yhteystietomme löydät täältä » 

Huomioithan, että tapahtumiemme osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia ja ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos et pääsekään osallistumaan koulutukseen, muista perua osallistumisesi. Peruuttamattomista poissaoloista veloitamme 30 euron maksun.
 
Koulutus on maksuton MMA:n jäsenille. Etkö ole vielä jäsen? Lue lisää jäsenyydestämme ja tule mukaan omiesi joukkoon!